Интервју со Нино Карас
Во потрагата по инспиративни лидери и иновативни компании од коишто можеме да научиме нешто повеќе за моменталните потреби, актуелните трендови и идни очекувања во ИТ-индустријата, го запознавме Нино Карас, еден од основачите на CodeWell – компанија формирана 2011 година и една од нашите најнаградувани и светски докажани компании, специјализирана во полето на вештачката интелигенција со фокус на дигитални асистенти.
Со Нино разговараме за потребата од „Продукт-оунери“ (Product Owners) (PO) / менаџери во една ИТ-компанија и идните очекувања за оваа актуелна професија.
- Нино за почеток, зошто е важно за една ИТ-компанија да има „продукт оунер“ или продуктен менаџер? Кои функции и одговорности ги извршува ова лице?
Се работи за улога чијашто примарна цел е успех на продуктот. Доколку продуктот е брод, станува збор за капетанот! Се работи за стратешка улога, за којашто се потребни многу различни вештини. Продукт-оунерот се грижи за визијата на продуктот на највисоко ниво и спроведување на истата во успешен продукт. Toj мора да ги разбере потребите на клиентот и крајниот корисник, да ја дефинира визијата и да ја преведе во Roadmap и во континуитет да го надгледува и комуницира имплементирањето на продуктот со членови од различни оддели, инволвирани во развојот на самиот продукт.
- Кои фактори за компаниите се од клучна важност за да се појави потребата или зголеми потребата од овие кадри? Кога е најдобро да се инвестира во овие кадри?
Во моментот кога компанијата ќе почне да работи на креирање на сопствен продукт, неопходно е некој да ја преземе улогата на Product Owner. Вообичаено, тогаш е и моментот кога треба да се инвестира во кадри кои ќе се грижат за новите продукти, подпродукти или имплементации коишто ги планира компанијата.
- Каква е потребата за „продукт оунери“ во Кодвел?
Нашиот главен продукт е CodeWell AI (www.codewell.ai) – платформа којашто овозможува креирање на дигитални асистенти кои зборуваат на ниво на човек и кои можат да бидат истренирани како експерти во било кое поле. Преку CodeWell AI, градиме дигитални асистенти кои директно услужуваат клиенти на компаниите и автоматизираат процеси во делот на корисничката поддршка и продажба. Поради тоа што CodeWell AI-асистентите стануваат нови „дигитални вработени” во компаниите, секој дигитален асистент е поинаков и посебен. Затоа секоја нова имплементација на платформата е предводена од Product Owner.
- Со кои предизвици се соочувате во потрагата по овие кадри?
PO треба да има специфичен скоп на вештини и познавање од различни сфери (технички, UX, маркетинг, бизнис…) за да биде успешен во улогата којашто ја извршува. Треба да биде добар организатор, мотиватор и лидер, способен успешно да комуницира со луѓе од различни оддели и позадини, со цел стратешко спроведување на визијата за продуктот. Токму поради тоа што се потребни специфични вештини од различни области, е тешко да се дојде до Product Owner-кадри кои се способни бргу да се прилагодат и да ја преземат таа улога на некои од продуктите на коишто работиме.
- Што може да очекуваме во иднина за оваа професија, дали ќе расте нејзината побарувачка на светско ниво и зошто?
Секоја година се лансираат околу 30.000 нови продукти во светот, од коишто 95% се неуспешни и пропаѓаат. Причините се различни, од лошо планирање и неточни претпоставки, до решавање на проблеми коишто не постојат. Поради ова сѐ повеќе се зголемува свесноста во светот за тоа колку е важно да се разбере проблемот којшто се решава, за кого се решава, која е иновацијата којашто ја воведува продуктот и колкав е потенцијалот на пазарот. Со други зборови, компаниите сѐ повеќе ја разбираат потребата од систематизација на процесот и воведување на улогата на добар Product Owner кој е во центарот на развој на даден продукт. Поради ова и поради фактот дека живееме во свет којшто е предводен од иновации и претприемништво, верувам дека потребата од квалификуван кадар на оваа позиција ќе се зголемува во иднина.